top of page
Back Logo (Clean, White).png
  • Yazarın fotoğrafıMusic Production Club

Daft Punk Ayrılığı, Ableton Live 11 ve Haftalık Parça Önerimiz


28 Yıllık Kariyer, Bir Video ile Sona Erdi

Dans müziğinin ve Elektronik müziğin dünyaca ünlü ikilisi Daft Punk

müzik ile yollarını 28 yılın ardından ayırdı. Son birkaç aydır ayrıldıkları

söylentileri dolaşsa da ne Daft Punk ne de menajerleri hiçbir şeyi

doğrulamadı, fakat bu yazıyı yazdığım tarihten 2 gün önce (22 Şubat

2021) Youtube kanallarında yaklaşık 8 dakikalık, 90’lar aksiyon filmi

edasıyla çekilmiş bir “Epilogue” (sonsöz) videosu yayınladılar.*

Video bu yazıyı yazdığım sırada Youtube Türkiye trendlerinde 11, Dünya

trendlerinde ise 1. sırada.

Video bu yazıyı yazdığım sırada Youtube Türkiye trendlerinde 11, Dünya trendlerinde ise 1. sırada.

Kimimiz şarkılarını, kimimiz konserlerini, kimimiz de prodüksiyonlarında

kullandığı teknikleri seviyoruz; hatta belki sevmiyoruz. Ama kesin olan bir

şey varsa o da onların müzik dünyasını sonsuza dek değiştirdikleridir…

Biz de kulüp olarak vocoderlar, talkboxlar ve sidechainler ile anılarını

yaşatacağız.


Ableton, Live 11’i Yayınladı!

Ableton, dünya çapında ünlü olan ve en profesyonelinden en amatörüne

kadar kullanılan Live 10’un ardından Live 11’i dün, yani 23 Şubat 2021’de çıkardı. Live 11’in Live 10’a nazaran özellikle midi kontrolleri hakkındaki gelişmeleri dikkat çekti ve Live kullanıcıları gelişmeler için gözlerini dört açtı. (Ya da kulaklarını kabarttı diyelim. :)) Canlı performans ve kayıt özellikleri açısından da büyük gelişmeler getiren Live 11’i bir süre kurcaladıktan sonra biz de kulübümüzde kısa bir incelemesini yapacağız.


Haftalık Parça Önerimiz

I’m Not Racist parçası ve Eminem ile olan Lucky You düeti gibi projelerle ününü arttıran Joyner Lucas’ın en beğendiğim parçalarından biri olan I’m

Sorry ’yi sizinle de paylaşmak istedim. Parça storytelling/diyalog biçiminde yazılmış. Konusu ise intihar eden ve onun arkasından acısını yaşayan (tam detayını bilmesem de) muhtemelen kardeşi olan kişinin sohbetini anlatıyor. Bu parçanın, liriklerini ve okuyuşunu samimi bulduğum Joyner Lucas’ın gerçek potansiyelini gösterebildiği projelerden biri olduğunu

düşünüyorum. Prodüksiyon açısından da kesinlikle beni tatmin eden bir parça olduğunu söylemeliyim, özellikle growl bass’ın ve 808’in arasındaki geçişlerin ve

basstaki slideların yağ gibi aktığını söyleyebilirim. Kullanılan vokal chopların ve lead’in yarattığı atmosferin de sizi alıp götürdüğü de yadsınamaz tabi.



Bu haftalık bu kadar, hepinize iyi günler dilerim :)

Comentarios


bottom of page